Hidup ini seperti mutiara yang terbentuk dari air mata dari tahun ke tahun.. Sangat berharga. Bagaimanakah hidup Kita saat ini…?

Sudahkah Kita menyesali kesalahan yang telah lalu…?

Sudahkah kita senantiasa menyempurnakan sholat dihadapanNya…?

Sudahkah kita membaca Al-qur'an hari ini…?

Yakinkah jika amal-amal Kita saat ini sudah cukup untuk bekal di akherat nanti…?

Sudah kita bersyukur hari ini…?
Ingatkah kita pada mereka disana yang sedang mengharap uluran tangan ini…?

Semua jawaban ada dihati kita masing-masing

Berubahlah kita mulai detik ini.. sebelum nafas hanya tinggal sehasta saja.. dan tak banyak yang dapat kita lakukan



Kamis, 24 Februari 2011

::.. Malam Penuh Cinta ..::



Malam ku menapak mencari cinta Mu YA ALLAH..
Malam yang sunyi tiada lagi ketika manusia sedang nyenyak tidur..
Aku menghulurkan tangan menyentuh air yang sejuk mencecah ke tulang-belulangku...
Aku syukur berwudhuk menggugurkan dosa-dosa kecilku..
Aku melangkah kaki kue tikar solat..
Menghadap tuhan yang Esa...
Bertakbir.....
Merdu sungguh kalimah itu di telingaku...
Ketika ini betapa dekatnya aku kepada pencipta..

 
Aku berusaha membaiki solatku takut tiada keikhlasan hilang kekhusyukan...
Aku memberi salam..sedih sekiranya ini solat malam terakhirku..

Aku berdoa menghadap RABBIKU..
Aku mengadu meminta supaya diampunkan dosa-dosaku..
Minta dimasukkan kedalam syurganya...
Memberati amalan kebajikanku di akhirat di mana tiada pertolongan ketika itu..
Semoga catatan amalan kebajikanku aku terima dengan tangan kananku...
Semoga aku dimatikan dengan ucapan kalimah syahadat....

Sedihnya aku memikirkan......
Bagaimana akhirnya hayatku.......


ALLLAHU AKBAR!!!!!

0 komentar: